ISO 20000 - IT szolgáltatás-menedzsment

Az ISO 20000 átfogó megközelítés alkalmaz az IT szolgáltatás-menedzsmenthez és egy sor folyamatot határoz meg, amely nélkülözhetetlen a hatékony szolgáltatáshoz.

Mi az ISO 20000 szabvány? 

ISO 20000-1 szabványt a Nemzetközi Szabványügyi Szervezet (ISO) hozta létre és ez a szabvány a tanúsításra használt szabvány. A szabvány támaszkodik, és jól támogatott más nyilvános dokumentumokon beleértve az ISO/IEC 20000-2  ‘IT Service Management – gyakorlati útmutató’ testvér szabványt és a köz- illetve magán szektorból hozott széles körben elfogadott IT Infrastructure Library (ITIL®) iránymutatása által.

ISO 20000 egy átfogó megközelítést alkalmaz az IT szolgáltatás-menedzsment számára és meghatározza a hatékony szolgáltatás nyújtásához szükséges folyamatokat. Ezek köre az alapvető folyamatokhoz kapcsolódó configuráció és változás kezeléstől egészen az incidens és probléma menedzsmentig bezárólag.  A szabvány folyamatszemléletű megközelítést alkalmaz az IT szolgáltatás-menedzsment rendszer kialakítására, bevezetése, működtetésére, figyelemmel kísérésére, átvizsgálására, karbantartására és fejlesztésére.

Összehangoltság más irányítási rendszer szabványokkal

Az ISO 20000 harmonizált más irányítási rendszer szabványokkal, mint például az ISO 9001 és ISO 27001. Mindez támogatja a következetes és egyértelmű alkalmazását és működtetését, ahol integrált rendszerek szükségesek. Az eredmény:

  • Hangsúlyt fektet az IT szolgáltatás menedzsment rendszere folyamatainak folyamatos fejlesztésére 
  • Tisztázása a tervek, dokumentumok és nyilvántartások minimum követelményeit
  • A Plan, Do, Check, Act (PDCA) folyamat modellt hatékonyan alkalmazza.

Hogyan tudunk Önnek segíteni?  

A tanúsításhoz be kell vezetnie egy hatékony, a szabvány követelményeinek megfelelő IT szolgáltatás-menedzsment rendszert. Egy független, akkreditált tanúsító testület vagyunk és megfelelő képzést és tanúsítási szolgáltatásokat nyújtunk irányítási rendszeréhez. 

További információ

eAdvantage

Jenetkezzen be az Ön ügyfél területére (globál)

Nézőpont - ügyfeleink közössége

Betekintés a globális felméréseinkbe. Vitassák meg a legjobb iparági gyakorlatokat és trendeket a DNV és az iparági érdekcsoportok szakértőivel.