Gyorsuló ütemben digitalizálódó világunkban a távoli ellenőrzések egyre elterjedtebb eszközeként segítik a vállalatokat működésük, termékeik és ellátási láncaik irányításában és ellenőrzésében, továbbá az érdekelt felek és a fogyasztók bizalmának kiépítésében. A DNV kidolgozta a távoli auditok alkalmazásának módszertanát. A felülvizsgálatok tervezési és végrehajtási rugalmasságának lehetővé tételétől az audit dinamika növeléséig biztosítjuk, hogy a távoli ellenőrzési módok megfeleljenek az akkreditáló testületek, a tanúsítási rendszerek tulajdonosok és más szabályozó testületek követelményeinek. Elkötelezettek vagyunk abban, hogy olyan audit módszereket dolgozzunk ki, amelyek lehetővé teszik, hogy Ön a lehető legtöbbet hozza ki valamennyi vállalkozásból, minden egyes alkalommal.
Mikor veheti igénybe a távauditot?
A távoli audit számos helyzetben használható, azaz teljes egészében távoli, vagy a helyszíni és távoli auditok kombinációjaként. Gondoskodunk arról, hogy a választott távoli audit megoldás a legmegfelelőbb legyen az Ön vállalkozása számára, figyelembe véve egyaránt a belső biztonsági szabályokat, az akkreditáló testületek és tanúsítási rendszer tulajdonosok elvárásait valamint a jogi és szabályozó követelményeknek történő megfelelést.
Távoli auditok végrehajtási módozatai:
- Alap szolgáltatás
- "Dobozos" kommunikációs eszközök használata, például Teams, FaceTime, Duo, WeChat, táblagépen, okostelefonon vagy laptopon keresztül. Az Önök szervezetének szabványos eszközén vagy eszközeiken keresztül csatlakozunk.
- Hatékonyan alkalmazható a teljesen távoli felülvizsgálatoknál vagy fizikai ellenőrzések során a nehezen megközelíthető területek elérésére, vagy az auditorok összekapcsolására, illetőleg további kompetencia igénybevételére.
- Ez a végrehajtási mód leginkább a kevésbé összetett folyamatok auditálására megfelelő.
- Prémium szolgáltatás
- Az erre a célra szolgáló platformunk használata egy biztonságos, kétoldalú kapcsolat létrehozásával, kiterjesztett valóság szemüveggel, táblagéppel, okostelefonnal vagy laptoppal kombinálva
- Alkalmazása elsősorban a teljesen távoli ellenőrzések során.
- Amikor az auditok végrehajtásához biztonságos, dedikált platform szükséges. Dedikált platformunk lehetővé teszi az audit bizonyítékok egyszerű gyűjtését, azokhoz megjegyzések rögzíthetők és biztonságosan továbbíthatók. A kiterjesztett valóság intelligens szemüveg átfogóbb audit élményt biztosít és a földrajzi koordináták rögzítését is lehetővé teszi
- Ez a végrehajtási módszer az összetettebb folyamatok felülvizsgálatánál a leginkább megfelelő.
Az Ön és vállalkozása és céljai szempontjából legmegfelelőbb végrehajtási mód kiválasztása Önökkel együttműködve történik. Auditoraink képzésben részesülnek a táv-auditálási módszerekről, és eljárásainkat az akkreditáló testületek, a tanúsítási rendszer-tulajdonosok és más szabályozó testületek követelményeinek való megfeleléshez igazítottuk. Mindkét megoldásunk csekély beruházást igényel, és bármilyen típusú szervezetre és iparágban könnyen alkalmazhatók
Milyen előnyei vannak?
A távoli auditoknak számos előnye lehet, ha megfelelő környezetben és egyértelmű célkitűzéseket szem előtt tartva kerülnek végrehajtásra. Ilyenek lehetnek a hatékonyság növelése, a szükséges kompetenciához való hozzáférés és a könnyebb elérhetőség biztosítása, valamint a kockázatok csökkentése. A helyes módszer kiválasztásához tudnunk kell, hogy mit szeretne az Ön vállalkozása elérni, mik az általános céljaik? Ezen információ ismerete segít beazonosítani azt a módszert, amely ahhoz szükséges a célok eléréséhez.
A távoli auditok előnyei a következők:
- Növeli az auditok hatékonyságát:
- Lecsökkent utazási idő.
- Rendelkezésre állnak a szükséges szakértelemmel rendelkező auditorok, szükség szerint egymással összekötve és a felülvizsgálatba bevonva.
- Nincsenek földrajzi kötöttségek. Más földrajzi helyszíneken található telephelyek is bevonhatók az auditba, növelve a betekintést és elősegítve a hatékonyabb auditot.
- A szakértelemhez történő szélesebb körű hozzáférés és megosztás lehetővé tétele:
- Az audit csoport költség hatékonyan kiegészíthető, vagy bevonható a szükséges kompetencia.
- A megfelelő szakértelemmel rendelkező auditorok elérhetőségének biztosítása beleértve a határokon átnyúló lehetőségeket is
- Megkönnyíti az Önök elérését csökkentve a kockázatokat:
- Elkerülhető a kockázatos területekre történő utazás, miközben akár több helyszínhez is hozzáférést biztosít növelve az audit hatékonyságát.
- A rendkívüli helyzetben kialakult súlyos körülmények között is elősegíti az üzletmenet-folytonosság fenntartását.
Hogyan működik?
Végrehajtást tekintve a távoli auditok nem különböznek a helyszíni auditoktól. A kiválasztott végrehajtási módszertől függetlenül az auditok a kiválasztott folyamatokra és szervezeti egységekre fókuszálnak, biztosítva a megfelelő audit bizonyítékok összegyűjtését és megfelelőség igazolását az adott folyamatok igényeinek megfelelően. Mindazonáltal a távoli auditok, különösképpen a teljeskörű távoli auditok jellegéből adódóan bizonyos folyamat lépések tervezése és végrehajtás a megszokottól kissé eltérhet. Például:
- Meg kell határozni és be kell állítani a kapcsolattartási eszközöket
- Fel kell készülni az auditokra.
- Meg kell tervezni az interjúkat.
- Tervezni kell a szüneteket és felül kell vizsgálni az információbiztonsági kérdéseket.
- Az audit során fizikai és elektronikus dokumentumokat is felül kell vizsgálni.